Tel.: 06/70-604-7888

Cím: 1185 Budapest, Nagybánya u. 54.

Az Ön cégét érinti a reklámadó?

2014-08-18

Amit tudnia kell a reklámadóról.
Kedves olvasóinknak röviden bemutatjuk a 2014. évi XXII. Törvényt a reklámadóról. Hatályos 2014.08.15-től.

A reklámadó alanya (3. § 5 (1) )

A reklámot közzétevők:
a) az Mttv. szerint Magyarországon letelepedettnek minősülő médiatartalom-szolgáltató,
b) az a) pont alá nem tartozó, olyan médiaszolgáltató, amely napi műsoridejének legalább felében magyar nyelvű médiatartalmat tesz Magyarország területén elérhetővé,
c) a sajtótermék a) pont alá nem tartozó kiadója,
d) a szabadtéri reklámhordozót, valamint a reklám elhelyezésére szolgáló bármely járművet, nyomtatott anyagot, ingatlant reklám céljára hasznosító személy vagy szervezet,
e) az interneten közzétett reklám esetén a reklám közzétevője.
Megjegyzés: a saját célú reklám is ebbe a kategóriába tartozik.

(2) A reklám közzétételének megrendelője, (kivéve egyéni vállalkozónak nem minősülő magánszemélyt) abban az esetben, ha a reklámot közzétevő adóalany nem nyilatkozott arról a tényről, hogy a reklámadó kötelezettség őt terheli.

(3) Amennyiben a reklámot közzétevő adóalany nyilatkozattételi kötelezettségének nem tesz eleget, akkor a reklám közzétételének megrendelője havonta, a reklám közzétételéről szóló számla, számviteli bizonylat kézhezvételét követő hónap 20. napjáig köteles az általa megrendelt reklám-közzététel utáni reklámadót összesítve bevallani és megfizetni.

A reklámadó alapja

4. § 6 (1) A reklámadó alapja a reklámot közzétevő adóalany esetén az adóköteles tevékenységből származó adóévi nettó árbevétel, növelve a reklámértékesítő ügynökségnek a megrendelővel kötött, az adóalany médiatartalom-szolgáltatásán belüli reklám közzétételére irányuló szerződés szerinti szolgáltatásból származó nettó árbevételének és ezen ügylet kapcsán a reklámértékesítő ügynökségtől az adóalanynak járó ellenértéknek a különbözetével.
Saját célú reklám közzététele esetén a reklámadó alapja a reklám közzétételével kapcsolatban közvetlenül felmerült költség.
(2) A reklámadó alapja a reklám közzétételének megrendelője esetén a reklám-közzététel havi összesített ellenértékének 2 500 000 forintot meghaladó része.

Kérjen árajánlatot Könyvelő Irodánktól! www.pestikonyvelo.hu

A reklámadó mértéke

5. § 7 (1) A reklámadó mértéke a 4. § (1) bekezdés szerinti adóalap esetén
- az adóalap 0,5 milliárd forintot meg nem haladó része után 0%,
- az adóalap 0,5 milliárd forintot meghaladó, de 5 milliárd forintot meg nem haladó része után 1%,
- az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10%,
- az adóalap 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forintot meg nem haladó része után 20%,
- az adóalap 15 milliárd forintot meghaladó, de 20 milliárd forintot meg nem haladó része után 30%,
- az adóalap 20 milliárd forintot meghaladó része után 40%.
(2) A reklámadó mértéke a 4. § (2) bekezdés szerinti adóalap esetén az adóalap 20%-a.

Kapcsolt vállalkozások reklámadójának megállapítása

6. § (1) A társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény szerint kapcsolt vállalkozásnak minősülő adóalanyok reklámadóját úgy kell megállapítani, hogy az egymással kapcsolt vállalkozási viszonyban álló adóalanyok adóalapját össze kell adni, és az eredmény alapulvételével az 5. § szerinti adómértékkel kiszámított összeget az egyes adóalanyok között olyan arányban kell megosztani, mint amilyen arányt az adóalany adóalapja az egymással kapcsolt vállalkozási viszonyban álló adóalanyok által elért összes adóalapban képvisel.

Reklámadó eljárási rendelkezések

7. § (1) A reklámadó alanya adókötelezettségét - önadózás útján - az adóévet követő ötödik hónap utolsó napjáig állapítja meg és vallja be az e célra rendszeresített nyomtatványon az állami adóhatósághoz.

Kérjen árajánlatot Könyvelő Irodánktól! www.pestikonyvelo.hu

A reklámadó előleg összege

A reklámadó alanya az adófizetési kötelezettségét a bevallás benyújtására előírt határnapig, az adóelőleg-fizetési kötelezettségét a (3) bekezdés a)-b) pontja szerinti esetben két egyenlő részletben, az adóév hetedik hónapjának 20. napjáig és tizedik hónapjának 20. napjáig, a (3) bekezdés c)-d) pontja szerinti esetben két egyenlő részletben a tevékenység megkezdését követő 15 napon belül és az adóév utolsó hónapjának 20. napjáig teljesíti.

A reklámadó fizetésre nem kötelezett adóalany adó, adóelőleg és előleg-kiegészítés bevallására nem kötelezett!

A reklámadó tv. záró rendelkezései

(2) A 2014. évi reklámadó előleg összege az adóalany 2013. évi, 2. § szerinti tevékenységéből származó nettó árbevétele, saját célú reklám közzétételével összefüggő közvetlen költsége, a 2. § (1) szerinti tevékenység esetén reklámértékesítő ügynökségnek a megrendelővel kötött, az adóalany médiatartalom-szolgáltatásán belüli reklám közzétételére irányuló szerződés szerinti szolgáltatásból származó 2013. évi nettó árbevételének és ezen ügylet kapcsán a reklámértékesítő ügynökségtől az adóalanynak 2013. évben járó ellenértéknek a különbözete, továbbá a 10. §-ban foglaltak alapulvételével az 5. § szerint számított összeg - e törvény hatálybalépésétől számított időszak naptári napjaival - arányos része.

A reklámadó alanya a 2014. évi adóelőlegét 2014. augusztus 20-áig köteles megállapítani és bevallani, továbbá két egyenlő részletben, 2014. augusztus 20-áig és 2014. november 20-ig köteles megfizetni.

Márti

Szeretné vállalkozását biztonságban tudni? Egyéb adóhatósággal szembeni kötelezettségeit szeretné megbízható könyvelőre bízni?
Lépjen velünk kapcsolatba, vagy kérjen tőlünk árajánlatot!