Tel.: 06/70-604-7888


Cím: 1185 Budapest, Nagybánya u. 54.

Kötelező Cégkapu regisztráció

2017-07-14

Az e-ügyintézési törvény kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést a gazdálkodó szervezetek számára, amely a központi szolgáltató által nyújtott Cégkapu szolgáltatással teljesíthető a legegyszerűbben. 

Összefoglalás a Cégkapuról

  1. Kötelező
  2. Gazdálkodó szervezetek képviselőjének/képviselőinek
  3. Határidő: 2017. augusztus 31.
  4. Előfeltételei:
    - ügyfélkapu vagy elektronikus személyazonosító igazolvány, telefonos azonosító
    - e-mail cím
  5. https://cegkapu.gov.hu

 

 

Részletesebben a Cégkapuról

 

  1. Miért kell a cégkapu regisztráció?

    Eddig ugye a vállalkozók ismerték az Ügyfélkaput, ami igazából az ő személyes [mint magánszemély] ügyintézésére szolgáló felület.
    A Cégkapun keresztül a cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes ügyintézés nélkül, kényelmesebben és gyorsabban intézhetik a cégügyeiket. Így külön válhat a személyes (Ügyfélkapu) és a céges (Cégkapu) kommunikáció.


     
  2. Kötelező

    A gazdálkodó szervezetek elektronikus elérhetőségének regisztrálására vonatkozó kötelezettséget az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény tartalmazza. Az e-ügyintézési törvény kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést a gazdálkodó szervezetek számára, amely a központi szolgáltató által nyújtott Cégkapu szolgáltatással teljesíthető a legegyszerűbben. 


     
  3. Képviselő

    Az úgynevezett teljesen automatikus regisztrációt csak a cégnyilvántartásban szereplő cég esetében és a cégképviselő saját nevében lehet elvégezni.
    Egyéb esetekben (egyéb cégforma, nem a képviselő végzi a regisztrációt, együttes cégképviselet esetén) is lehetőség van online regisztrációra, de ekkor további adatok megadása szükséges, valamint dokumentumokat (szervezet hatósági nyilvántartásban való szerepeltetését igazoló okirat; képviseletet igazoló okirat, meghatalmazás) is csatolni kell.
    A közeljövőben kihirdetendő kormánydöntés alapján az egyéni vállalkozók továbbra is az ügyfélkapu szolgáltatással jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra, ebből adódóan a regisztrációs kötelezettség ezt a kört nem érinti.


     
  4. Határidő

    A regisztrációt az e-ügyintézési törvény alapján 2017. augusztus 31-ig kell elvégezni, a törvény azonban egy átmeneti felkészülési időszakot biztosít, így ez 2017. december 31-éig hátrányos jogkövetkezmények nélkül tehető meg.


     
  5. Mi kell a Cégkapus regisztrációhoz?

    - ügyfélkapus felhasználói név
    - ügyfélkapus jelszó
    - cégkapu email cím >> azt ajánlják a bölcsek, hogy erre a célra hozzunk létre egy új e-mail címet, pl. cegkapu@cegnev.hu, vagy cegkapu.cegnev@gmail.com (ha nincs saját, céges e-mail címünk).


     
  6. Hol, hogyan kell regisztrálni?

    Online felületen kell a regisztrálni a https://cegkapu.gov.hu címen. Jobb felső sarokban a Bejelentkezésre kell kattintani és ezek után is egyértelmű a feladat. Ha mégse sikerülne, ügyfeleink kérhetnek tőlünk egy képes tájékoztatót

 

Forrás: adózóna, könyvelőzóna


 

Hasznosnak találta írásunkat?
Akkor ossza meg, hogy másokhoz is eljusson az üzenet!


 

Pesti könyvelő - A vállalkozó-barát könyvelő iroda
Kövessen minket a közösségi médiában is!