Kötelező Cégkapu regisztráció
Az e-ügyintézési törvény kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést a gazdálkodó szervezetek számára, amely a központi szolgáltató által nyújtott Cégkapu szolgáltatással teljesíthető a legegyszerűbben.
Összefoglalás a Cégkapuról
- Kötelező
- Gazdálkodó szervezetek képviselőjének/képviselőinek
- Határidő: 2017. augusztus 31.
-
Előfeltételei:
- ügyfélkapu vagy elektronikus személyazonosító igazolvány, telefonos azonosító
- e-mail cím - https://cegkapu.gov.hu
Részletesebben a Cégkapuról
-
Miért kell a cégkapu regisztráció?
Eddig ugye a vállalkozók ismerték az Ügyfélkaput, ami igazából az ő személyes [mint magánszemély] ügyintézésére szolgáló felület.
A Cégkapun keresztül a cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes ügyintézés nélkül, kényelmesebben és gyorsabban intézhetik a cégügyeiket. Így külön válhat a személyes (Ügyfélkapu) és a céges (Cégkapu) kommunikáció.
-
Kötelező
A gazdálkodó szervezetek elektronikus elérhetőségének regisztrálására vonatkozó kötelezettséget az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény tartalmazza. Az e-ügyintézési törvény kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést a gazdálkodó szervezetek számára, amely a központi szolgáltató által nyújtott Cégkapu szolgáltatással teljesíthető a legegyszerűbben.
-
Képviselő
Az úgynevezett teljesen automatikus regisztrációt csak a cégnyilvántartásban szereplő cég esetében és a cégképviselő saját nevében lehet elvégezni.
Egyéb esetekben (egyéb cégforma, nem a képviselő végzi a regisztrációt, együttes cégképviselet esetén) is lehetőség van online regisztrációra, de ekkor további adatok megadása szükséges, valamint dokumentumokat (szervezet hatósági nyilvántartásban való szerepeltetését igazoló okirat; képviseletet igazoló okirat, meghatalmazás) is csatolni kell.
A közeljövőben kihirdetendő kormánydöntés alapján az egyéni vállalkozók továbbra is az ügyfélkapu szolgáltatással jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra, ebből adódóan a regisztrációs kötelezettség ezt a kört nem érinti.
-
Határidő
A regisztrációt az e-ügyintézési törvény alapján 2017. augusztus 31-ig kell elvégezni, a törvény azonban egy átmeneti felkészülési időszakot biztosít, így ez 2017. december 31-éig hátrányos jogkövetkezmények nélkül tehető meg.
-
Mi kell a Cégkapus regisztrációhoz?
- ügyfélkapus felhasználói név
- ügyfélkapus jelszó
- cégkapu email cím >> azt ajánlják a bölcsek, hogy erre a célra hozzunk létre egy új e-mail címet, pl. cegkapu@cegnev.hu, vagy cegkapu.cegnev@gmail.com (ha nincs saját, céges e-mail címünk).
-
Hol, hogyan kell regisztrálni?
Online felületen kell a regisztrálni a https://cegkapu.gov.hu címen. Jobb felső sarokban a Bejelentkezésre kell kattintani és ezek után is egyértelmű a feladat. Ha mégse sikerülne, ügyfeleink kérhetnek tőlünk egy képes tájékoztatót
Forrás: adózóna, könyvelőzóna
Hasznosnak találta írásunkat?
Akkor ossza meg, hogy másokhoz is eljusson az üzenet!
Pesti könyvelő - A vállalkozó-barát könyvelő iroda
Kövessen minket a közösségi médiában is!